Τhe Canyons.
2013, του Πολ Σρέιντερ.
Ενός κακού μύρια έπονται. Η πιο βεβαρημένη φετινή πορεία ταινίας που τελικά κατάφερε να δει το φως της οθόνης παρά τις αντιξοότητες που ίσως τελικά εξ αρχής η ίδια να είχε θέσει στον εαυτό της.
Το αρνητικό hype που έλουσε την ταινία υποθετικά θα ενέτεινε την διάθεση θέασής της ή την προσμονή για αυτήν ή ακόμα και την ίδια την αξία της. Ή και τίποτα από όλα αυτά, αν κρίνουμε από την βαθμολογία της στο imdb. Εκκωφαντικά και ακατανόητα χαμηλή.
Ο σκηνοθέτης, ο οποίος έχει γυρίσει και γράψει το “Επάγγελμα Ζιγκολό” και το “Hardcore” και ο οποίος βρίσκεται πίσω από το σενάριο των σκορσεζικών “Ταξιτζή” και “Οργισμένο είδωλο” αποφάσισε ή να κάνει tribute, ή πλάκα, ή τα έχασε. Ένωσε τις δυνάμεις του με την πένα του Μπρετ Ίστον Έλις (ο οποίος έχει γράψει το “Αmerican Psycho” και το “Rules of attraction”) και δημιούργησαν μια φτηνή, παλπ, βρώμικη, σέξι, νεονουάρ δραματική ίντριγκα, κάτι σαν μυθιστόρημα τσέπης, μεταξύ σαπουνιού και άρλεκιν με πολύ σεξ. Μάλιστα, όπως διαφαίνεται και σε αυτό εδώ το trailer, ο Σρέιντερ και ο Έλις έσπαγαν λίγη πλάκα με το πόνημά τους. Υπάρχει άλλωστε και trailer version που θυμίζει exploitation ταινία των 70s. Όπως και να ‘χει το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο κακό όσο ακούστηκε στην πιάτσα. Αλλά είναι συγχυσμένο.
Αφού προοριζόταν να κάνει την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Σάντανς, η ταινία “κόπηκε”. Τα ίδια και στο SXSW. Άσχημα νέα και η καλή μέρα συνήθως φαίνεται από το πρωί. Ο Σρέιντερ μέσα στην μπανιστηρτζίδικη παραζάλη που τον διέκρινε αν κρίνει κανείς βλέποντας ολόκληρη την ταινία, διαλέγει για πρωταγωνίστρια την Λίντσει Λόχαν, ονομάζοντάς την αντίστοιχη Μέρλιν Μονρό. Μόνο που η Λόχαν αργεί στα γυρίσματα (όποτε αποφασίζει ή θυμηθεί να παραστεί γενικώς), έχει θέματα με τον συμπρωταγωνιστή της, Τζέιμς Ντην (όχι τον γνωστό φυσικά, αλλά έναν πορνοστάρ που δήλωσε ότι το να πληρώνεται για να πηδάει ωραίες γυναίκες είναι από τα καλύτερα πράγματα στον κόσμο). Και αναγκάζει τον σκηνοθέτη της να γδυθεί και εκείνος προκειμένου να δεχτεί να γυρίσει μια από τις αρκετές ερωτικές της σκηνές αναίμακτα. Και πληρώνει συν τοις άλλοις την Λέσλι Κουτράν ώστε να είναι stand-by να αναπληρώσει την Λόχαν σε περίπτωση που η τελευταία δεν κατάφερνε να ανταποκριθεί στο να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις της κατά τη διαδικασία των γυρισμάτων. Kερασάκι στην τούρτα, το γεγονός ότι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός διαφώνησαν χοντρά για το πώς να μοιάζει το τελικό cut του φιλμ. Στο φινάλε φινάλε πάντως η ταινία βρήκε τον δρόμο της: ορίστηκε ημερομηνία απευθείας εξόδου της στο…διαδίκτυο μαζί με την διανομή της σε κανονικές αίθουσες.
Ο Κρίστιαν (Ντην) είναι παραγωγός ταινιών και ζει σε μια βίλα με την Τάρα (Λόχαν), η οποία περνά τον καιρό της κάνοντας ψώνια και (ομαδικό ενίοτε) σεξ, με τις ευλογίες του Κρίστιαν που συμμετέχει ή κινηματογραφεί με το κινητό του την…δράση. Κατόπιν παράκλησης της βοηθού του, Τζίνα, προσλαμβάνει σε μια νέα ταινία τον φίλο της, Ράιαν (Νόλαν Φανκ- η Λόχαν είχε ενστάσεις για την παρουσία του στο πρότζεκτ!). Μόνο που ο Ράιαν και η Τάρα έχουν ένα παλιό ειδύλλιο που θα αναθερμανθεί προκαλώντας την οργή του Κρίστιαν που αρχίζει να γίνεται εμμονικός και να τους παρακολουθεί. Πόσα είναι διατεθειμένος να θυσιάσει ο Ράιαν για τον δικό του εμμονικό έρωτα, μπροστά στην πρώτη μεγάλη ευκαιρία της κινηματογραφικής του καριέρας; Και πόσο μακριά είναι διατεθειμένος να φτάσει ο Κρίστιαν; Είναι όντως σε κίνδυνο η ωφελιμίστρια Τάρα;
Όχι ιδιαίτερα σφιχτό ως θρίλερ, με μια δόση πειραματισμού που θα ταίριζε στο προφίλ του Στίβεν Σόντερμπεργκ των τελευταίων ετών, με την μετατόπιση του δράματος από την Τάρα στον Ράιαν και τούμπαλιν και με κορυφαία την ερμηνεία ενός πορνοστάρ στον ρόλο ενός άτυπου κακού της ιστορίας, το “The Canyons” δεν διεκδικεί δάφνες. Ανήκει σε μια περίεργη κατηγορία ταινιών που δεν ξέρεις αν σου άρεσε ή δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι αυτό που σου άρεσε πάνω της (εκτός αν η απάντησή σου είναι “τίποτα”), καθώς παράλληλα σερφάρει θολά με το είδος όπου ανήκει.
Έχει όμως άλλες θελκτικές πινελιές στον καμβά της:
μεγαλοαστικό Λος Άντζελες, ναρκωτικά, παρτούζες, εμμονικούς έρωτες, φόνους, πισώπλατα μαχαιρώματα, παρακολουθήσεις, τη βιομηχανία του θεάματος, ή έστω μια διάθλασή της, πλούσιους νέους με ελεύθερα ήθη και γυμνά στήθη, την Λόχαν, τον πορνοστάρ Ντιν και τον…Γκας Βαν Σαντ στο ρόλο ενός ψυχιάτρου. Όλα αυτά συνθέτουν το μωσαικό αυτής της σέξι ιντριγκαδόρικης ραδιουργίας. Ουσιαστικά πρόκειται για δραματική ταινία. Αλλά και πολλά άλλα που αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Αν αξίζει να το δεις; Φυσικά.
Αν θα σ’ αρέσει; Ποιος ξέρει…
Πάρε μια πρώτη γεύση βλέποντας το κανονικό, επίσημο trailer…
O Θανάσης Αγγελόπουλος σπούδασε Mass Communication and media arts/ Film and TV Directing στο Queen Margaret University. Σκηνοθέτησε την μικρού μήκους ταινία Boy Story, η οποία συμμετείχε στο 18οAthens International Short Film Festival-Νύχτες Πρεμιέρας 2012, στο 6ο Thessaloniki International Short Film Festival 2012, όπου βραβεύτηκε με το cinematic achievement award και θα συμμετάσχει στο San Francisco Greek Film Festival 2013.
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στο φοιτητικό freepress Καλειδοσκόπιο, στο περιοδικό Λιμάνι καθώς και σε άλλα διαδικτυακά portals.