Εάν έρθει κανείς στην Θεσσαλονίκη, στο μπαρ «εφημερίδα» και καθίσει σε κάποιο από τα τραπέζια του μαγαζιού, σίγουρα τα έργα που βρίσκονται κάτω από τη γυάλινη επιφάνειά τους δεν θα σας αφήσουν ασυγκίνητους. Το ίδιο και το λογότυπο του μαγαζιού που βρίσκεται συνεχώς μπροστά σας σε όλο το μαγαζί. Την επιμέλεια του εικαστικού μέρους για το συγκεκριμένο μπαρ, έχει επιμεληθεί ο εικαστικός Γιώργος Τζινούδης. Πρόκειται για έναν νέο καλλιτέχνη του οποίου η δουλειά αποτελείται από ευδιάκριτα και ενδιαφέροντα στοιχεία. Ακόμα και με μια πρώτη ματιά στα έργα του καλλιτέχνη, μπορεί κανείς να διακρίνει το μοναδικό ταλέντο του.

 

Μatisse’s and the United Nations’s Dance, O Χορός του Matisse και των Ηνωμένων Εθνών, mixed media on canvas, 264 x 175 cm

 

Ο Γιώργος Τζινούδης γεννήθηκε στην Κατερίνη το 1980 και υπήρξε μεγάλος οπαδός του Άρη και του Γκάλη. Σπούδασε στη σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνέχισε τις σπουδές του στη Μαδρίτη της Ισπανίας κάνοντας το μεταπτυχιακό του στο Πανεπιστήμιο Complutense. Έκανε επίσης ένα μεταπτυχιακό και στην Οργάνωση και Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, μάλλον τυχαία παρά από επιλογή όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

 

The Black Butterfly Saint of Dromokaition Madhouse  Ο Άγιος Μαύρη Πεταλόυδα του Δρομοκαΐτειου, mixed media on canvas, 255 x 183 cm.

 

Ο καλλιτέχνης, που σήμερα στέλνει τα χαιρετίσματά του από την Νέα Υόρκη [βρίσκεται εκεί έχοντας αποσπάσει την υποτροφία Fulbright], ασχολείται με τη ζωγραφική και την ποίηση [..και την πυγμαχία].

Ο πολυάσχολος και ταλαντούχος καλλιτέχνης είναι εξωτερικός συνεργάτης του περιοδικού SOUL ενώ στο παρελθόν έκανε επαγγελματικά «γευστικές ξεναγήσεις» στο μουσείο οίνου Γεροβασιλείου.

 

phantasmagoria-defeat-giorgos-tzinoudis11-500x808

 

Θα ήθελα να σταθούμε για λίγο στην σειρά των έργων του με τίτλο «Phantasmagoria of Defeat» [Η Φαντασμαγορία της Ήττας] για δύο πολύ συγκεκριμένους λόγους. Καταρχήν γιατί προσωπικά θεωρώ πως η συγκεκριμένη σειρά έργων αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα του ύφους και της καλλιτεχνικής γραφής του καλλιτέχνη. Κατά δεύτερον μέσα από τη συγκεκριμένη σειρά σκιαγραφεί έμμεσα το χρονικό της αναπόφευκτης ήττας της ανθρώπινης ζωής μέσα από την καθημερινή φθορά που φέρνει ο χρόνος.

 

phantasmagoria-defeat-giorgos-tzinoudis6

 

Η «Φαντασμαγορία της Ήττας» αποτελείται από έργα ζωγραφικής με μεικτή τεχνική (ακρυλικά χρώματα, μολύβια, στυλό, κολάζ, μαρκαδόρους για γκράφιτι, κ.α). Το πιο ευδιάκριτο στοιχείο σε ολόκληρη τη σειρά είναι τα επαναλαμβανόμενα ασπρόμαυρα μοτίβα που χρησιμοποιεί ο Γιώργος Τζινούδης σχηματίζοντας τις μορφές που πρωταγωνιστούν στα έργα του. Σε κάποια από τα έργα του προσθέτει μονοδιάστατες επιφάνειες έντονου χρώματος [όπως κόκκινο, φούξια, κ.α.] το οποίο ενισχύσει με διακριτικό τρόπο τις ασπρόμαυρες σχεδιαστικές του φόρμες και μορφές. Επιπλέον, σε κάποια από τα έργα χρησιμοποιεί έτοιμες εικόνες, κομμάτια κολάζ που δένουν με την υπόλοιπη θεματολογία του κάθε έργου.

 

phantasmagoria-defeat-giorgos-tzinoudis1

 

Ο καλλιτέχνης μας παραθέτει μια σουρεαλιστική προσέγγιση της πραγματικότητας. Με τρόπο καυστικό και άμεσο, θίγει ζητήματα όπως η ματαιοδοξία και η ανθρώπινη ψευδαίσθηση της αιώνιας ζωής που δεν είναι τίποτα άλλο από μια πλάνη. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο καλλιτέχνης «η ευτυχία δεν έχει βάθος όπως και η γεύση του νερού δεν έχει βάθος και αυτός είναι ο λόγος που είναι ένα στοιχείο της φύσης τόσο σημαντικό για όλους». Για τον λόγο αυτό άλλωστε δεν τον ενδιαφέρει μια «εξιδανικευμένη» απεικόνιση της ανθρώπινης ευτυχίας –ή της ψευδαίσθησης μιας κάποιας ευτυχίας.

 

phantasmagoria-defeat-giorgos-tzinoudis

 

Μέσα από την σειρά των έργων του ο Γιώργος Τζινούδης επιβεβαιώνει πως η μοίρα των θνητών είναι η ίδια για όλους, κάποτε θα ηττηθούν και αυτό είναι αναπόφευκτο. Οι πρωταγωνιστές των έργων του είναι περισσότερο κάτι σαν παλαιστές της ζωής, πόρνες, ξεχασμένες σταρ του σινεμά, ζωγράφοι, ένας ποιητής ξεχασμένος στο τρελοκομείο, όλοι τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες με μια κοινή μοίρα, την ήττα.

Οι τίτλοι τους δεν περιγράφουν αναλυτικά τις εικόνες οι οποίες ξεπηδούν καλλιτεχνικά μέσα από την «φαντασμαγορία» της δημιουργικότητας του καλλιτέχνη. Δεν υπήρχαν ούτε εκ των προτέρων. Με τα ακριβή λόγια του καλλιτέχνη «Αποτελούν απλώς ελάχιστες, μη μοναδικές και μη αποκλειστικές ποιητικές ερμηνείες που προέκυψαν πολύ αργότερα για χρησιμοθηρικούς λόγους».

 

Περισσότερα για τον καλλιτέχνη: http://tzinoudis.tumblr.com/